Melyik a jobb az üzleti életben: SEO vagy PPC?
Melyikbe érdemes fordítani az erőforrásokat?
Az igazat megvallva a válasz nem az egyik vagy a másik. Mindkettőre szükség van a sikerhez!
Bár mindkét csatorna a forgalom és az eladások növelésére összpontosít, a kettő között lényeges különbségek vannak.
Ha nem tudja, hol kezdje, ez a cikk végigvezeti Önt a SEO és a PPC közötti különbségeken , mindegyik előnyein és hátrányain, valamint a két csatorna együttes használatán egy megbízható digitális marketingstratégia részeként.
SEO vs. PPC: Mi a különbség?
Mielőtt belemerülne a SEO és a PPC előnyeibe és hátrányaiba , fontos meghatározni a kettőt.
SEO meghatározása
A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás segít webhelyének a nem fizetett keresési listákon való elhelyezkedésében. Általában minél magasabb helyezést ér el, annál nagyobb forgalmat ér el webhelye.
Az organikus keresési eredményeket korábban „10 kék linknek” nevezték. A keresőmotor eredményoldala (SERP) azonban kifinomultabbá vált.
Az organikus eredmények a következők bármelyikéből vagy azok kombinációjából állhatnak:
- Organikus listák.
- Térképek.
- Tudáspanel vagy grafikonok.
- Kiemelt kivonat.
- Képek.
- Videók.
A PPC meghatározása
A PPC vagy a kattintásonkénti fizetés a felhasználók megcélzására összpontosít kulcsszó- és közönségcélzással, hogy a fizetett elhelyezéseket jelenítse meg a keresési eredményoldalon.
Az organikus listákhoz hasonlóan a fizetett keresési hirdetések is főcímből és leírásból álltak.
Ma a PPC-hirdetések a SERP-n sokkal többet tudnak megjeleníteni, mint az egyszerű hirdetésszöveget. A keresési hirdetésben előforduló további elemek a következők:
- Belső linkek.
- Képek.
- Csillagok értékelése.
- A vállalkozás profiljának helye.
- Telefonszám.